
Ensin tuli hajuvesi. Sitten siirryttiin vaatesuunnitteluun. Eihän hän ole mikään vasta-alkaja muotialalla. Onhan hän monelle meistä varsinainen muoti-ikoni.


Kuten me kaikki hyvin tiedämme, Sarah Jessica Parkerin tyyli huomattiin alun perin Sinkkuelämää -sarjan Carrien roolissa. Omaperäiset asut ihastuttivat ja kaikki mitä Carrien päällä nähtiin, haalittiin nopeasti pois kauppojen hyllyiltä. Jo loppunut sinkkusarja nosti valokeilaan myös Parkerin siviilivaatetuksen.


Parker tietää, että design voi olla myös edullista. Parkerin Bitten-mallisto on edullinen ja sitä myy Steve & Barry's. Mallistoon kuuluu farkkuja, neuleita, takkeja, t-paitoja, mekkoja, kenkiä ja alusasuja. Yhteistä tuotteille on niiden edullinen hinta, sillä mikään malliston tuotteista ei maksa yli kuutta euroa. Mallisto saapui USA:n kauppoihin kesäkuussa viime vuotta ja on saanut kovasti positiivista palautetta.

Jälleen yksi hyvä syy lisää matkustaa kesälomalla NYCiin.
Kuvat:
www.bittensjp.com
Onko tuo vielä pystyssä? Kuulin alkusyksystä huhuja, ettei se myynytkään niin hyvin.. Mahtoikohan vain olla mustamaalausta?
VastaaPoistaJaa? No onpa sääli. Kivannäköisiä vaatteita joka tapauksessa löytyi SJP:n malliston verkkosivuilta.
VastaaPoistaNoita vaatteita olisi kyllä kiva päästä kohnaamaan livenä. Jos ovat tosissaan noinkin edullisia, voiko laatua enää vaatia?
Voi, ja pitääkin, muutenhan se on kertakäyttökulttuuria. Ja sehän ei ekoluksusasenteelle sovi. ;c)
VastaaPoistaKorjaus: Kauppa oli siis menossa konkurssiin viimeksi kun asiasta kuulin. Pikainen googletus kertoi, että uppoava laiva on pelastettu - ja sen mukana myös mm. SJP:n ja Venus Williamsin mallistot. Eli itse mallisto ei kai ollutkaan ongelmissa. :c)
VastaaPoistaOlen vähän hämmentynyt ja pettynyt, että SJP on (ilmeisessä rahapulassaan) tähän harjoitukseen nimensä antanut. Niin paljon kuin Kate Moss on "suunnitellut" Top Shopin vaatelinjansa, on SJP ollut mitenkään osallisena Bittenin "designiin". Samoin epäilen, että SJP tietää, että 20 dollarilla ei saa combat capri-housuille designeria, materiaalia, työn tekijää ja markkinoijaa, myyjäsztä ja voitosta puhumattakaan.
VastaaPoistaHilpeä oli SJP:n vaatelinjan esittely eräässä amerikkalaisessa lehdessä, jossa SJP:llä oli kautta koko kuvaussarjan päällään yksi Bittenin t-paita yhdistettynä esim. Chanelin 3000 euroa maksavaan jakkuun ja Balenciagan saman hintaisiin housuihin. Että sellaista designia.
Bittenin pointti ei toki olekaan tuottaa kestävää high fashionia. Toisaalta jos jäljelle jää julkkisnaaman käyttäminen perustrikooriepujen (joiden tuotantoketju tuskin kestää päivänvaloa)markkinoinnissa, en ole varma menikö tää harjoitus SJP:ltä ihan putkeen.
Vähän sama ilmiö Sarenin Seppälä-yhteistyössä, vaikka tässä tapauksessa voidaankin jo puhua oikeasta designerista, joka on mallit suunnitellut. Vaikka miten hyvä design yhdistetään halpaan teryleeniin ja villasekoitteeseen, on lopputulos ihan karsea. Ja silti niistä Seppälän Sarenvehkeistäkin kuitenkin pitää maksaa valuuttaa, toisin kuin SJP:n "design -T-paidoista".
Että kun menet Nykkiin, kuluta pliis dollarit johonkin muuhun, tätä "julkkisdesignia" on kaiken maailman Glitterit ja muut vastaavat täynnä tälläkin puolella Atlanttia... Vaikka sitten Hello Kittyihin... ;)
Valitettavasti olen minäkin osittain samaa mieltä. :c/ Tosi kiva idea on tarjota huippudesigniä tavistenkin budjettiin sopivaan hintaan, varsinkin H&M:n idealla eli käyttäen tunnettuja vaatesuunnittelijoita.
VastaaPoistaKuitenkin laadun pitäisi olla hieman perustrikooriepua parempi, ja siksi esim. Hanna Sarénit saivat minun puolestani jäädä roikkumaan. Jokaisessa neuleessa oli muovia jossakin muodossa, vain villatakit ja hameet olivat luonnonmateriaalia, angorahamekin ihmeellisen venyvää rimssua.
Poikkesin hiukan aiheesta, mutta tässä mielipiteeni. Positiivinen pointsi lopuksi: SJP antoi Bitten-linjaansa tuulahduksen itseään ja inspiraatiota niille, jotka hänen tyyliään rakastavat.