maanantai 26. toukokuuta 2008

Köyhän naisen unelmakauppa

Seuraan mielelläni muotia ja siihen liittyviä trendejä. Erityisesti Aasiasta tulevat virtaukset ovat mielestäni mielenkiintoisia. Onhan mm. tuo suloinen kissakin kotoisin Japanista..

Tryvertising -markkinointi on saanut uutta tuulta siipiensä alle, kun Tokioon avattiin The Sample Lab heinäkuussa 2007. Idea on yksinkertaisuudessaan seuraava: Sample Lab on kauppa, josta ei voi ostaa mitään. Sen sijaan Sample Labin jäsenet (rekisteröityä voi maksua vastaan netissä tai matkapuhelimella) voivat testata esillä olevia tuotteita liikkeessä ja saada viisi tuotetta per visiitti mukaan kotiin. Sample Lab tarjoaa kaikkea BBQ-kastikkeesta urheilutuotteisiin ja kosteusvoiteisiin. Käyttäjiltä pyydetään palautetta käytetyistä tuotteista, jolla on perinteisen palautteen saamisen lisäksi word of mounth -efekti.


Mielenkiintoinen, yksinkertainen idea. Kuluttajakäyttäytyminen on osa yhteisöllisyyttä, jossa nykypäivänä halutaan kiihkeästi olla mukana. Huhu kertoo, että ketju olisi laajenemassa myös Eurooppaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti